Uşaqlar əsasən bacı və qardaşlar niyə dalaşırlar?

Text Page

Uşaqlar arasında fikir ayrılıqları və davalar çox yayğındır. Uşaqlar tez-tez fikir ayrılıqlarını həll etmək bacarıqlarına malik olmadıqları üçün dava edirlər. Temperament, mühit, yaş və sosial bacarıq uşaqların niyə və necə mübarizə apardığına təsir edə bilər. Uşaqlar daha yaxşı sosial bacarıqlarını inkişaf etdirdikcə daha az mübarizə aparırlar.

Uşaq davaları çox vaxt uşaqlar bir vəziyyəti ədalətsiz gördükdə, haqlarını düşündüklərini təsdiqləməyə çalışdıqda, başqalarının perspektivlərini görmədiklərini hiss etdikdə və ya eyni vəziyyətə fərqli baxdıqda başlayır. Məsələn, böyük bir uşaq kiçik bir uşağa sataşmağı zarafat kimi qəbul edə bilər, ancaq kiçik uşaq bunu bəyənə bilməz.

Və bacı-qardaşlar üçün valideynlərinin diqqəti və ya təsdiqi üçün bir-biri ilə rəqabət etdikləri zaman döyüşlər ola bilər. Bacı-qardaşların yaşı nə qədər yaxındırsa, daha çox dalaşmağa meyllidirlər.

Dava və problemlərin həlli : öyrənmək imkanları

Anlaşılmazlıqlar övladlarınız üçün yetkin yaşlarında ehtiyac duyacaqları sosial bacarıqları tətbiq etmək üçün əla bir şans ola bilər. Anlaşılmazlıqlar döyüşə səbəb olduqda, uşaqlar üçün münaqişənin başqa yollarını öyrənmək üçün bir fürsət ola bilər, xüsusən də döyüşün onlara istədiklərini vermədiyini öyrənsələr.

Uşaqlar arasındakı fikir ayrılıqları ədalətli şəkildə həll edildikdə və kimsə zərər görmədən uşaqlar danışıqlar aparmaq kimi problem həll etmə bacarıqlarını inkişaf etdirməyə başlayırlar. Başqa bir insanın nöqteyi-nəzərini görməyin və digər insanların hüquqlarına, hisslərinə və əşyalarına hörmət etməyin vacibliyini də öyrənirlər.

Uşaqlarınız böyüdükcə və daha yaxşı sosial bacarıqları inkişaf etdirdikcə daha az döyüş olacaq.

Bir dava etməlisinizsə, kimsə zərər görmədən əvvəl işləri dayandırmaq vacibdir. Çözümlər və ya nəticələr barədə danışmazdan əvvəl hamının qəzəbinin soyumasına icazə verin.

Temperament- uşaqların dalaşmağına necə təsir edir?

Uşaqlar öz xasiyyətləri ilə dünyaya reaksiya göstərmələri və davranışları ilə doğulurlar. Məsələn, çevik və davamlı, ünsiyyətcil və ya utancaq ola bilərlər. Uşaqların temperamentləri danışıq aparacaqlarını, mübahisə edəcəklərini və ya qarşıdurmadan qaçacaqlarını az və ya çox dərəcədə artırır.

Temperament də ola bilər ki, bəzi insanlar başqalarına nisbətən daha tez qəzəblənirlər və ya hirsli hissləri idarə edə bilmirlər. Yetkinlər üçün münaqişəni pis davranışa müraciət etmədən həll etmək həmişə asan olmur. Uşaqlar üçün bunun nə qədər çətin olduğunu təsəvvür edin.

Uşaqlar fikir ayrılıqlarını necə həll edəcəyini bilmədən dünyaya gəlmirlər. Ancaq bütün uşaqlar özlərini necə aparmağı öyrənə bilər ki, döyüşün baş vermə ehtimalı azdır. Məsələn, ədalətli qaydalar, rutinlər və təriflər uşaqlarınızı münaqişəni həll etməyin daha yaxşı yollarına yönəldir.

Ətraf mühit uşaqların döyüşməsinə necə təsir edir?

Uşaqlar mühitlərdə gördükləri davranışı izləyərək və kopyalayaraq fərqləri necə həll edəcəyini öyrənirlər.

Beləliklə, uşaqlar fərqlərinizi müsbət yollarla həll etdiyinizi görsələr, bu şəkildə davranmağı da öyrənəcəklər. Buna yaxşı davranışın modelləşdirilməsi deyilir. Davranışı aşağıdakı kimi modelləşdirə bilərsiniz:

· kimsə ilə razılaşmadığınız zaman sakitcə müzakirə etmək;

· hirsli olduqda sakit qalmaq;

· hərəkət etmədən əvvəl faktları yoxlamaq;

· vəziyyətə uyğun şəkildə reaksiya vermək;

· digər insanların fikirlərini dinləmək.

Uşaqlar mənfi davranışlardan da öyrənirlər. Valideynlər uşaqları zorakılıqla tərbiyə edərsə, uşaqlar daha çox qardaşlarını, bacılarını, dostlarını və ya hətta valideynlərini vururlar. Dalaşmağı daha çox ehtimal edirlər:

· daim insanların bir-birlərinə, xüsusən də valideynlərinə, daha böyük qardaş və bacılarına qarşı aqressiv olduqlarını görürlər.

· itələmək və ya döyüşməklə istədiklərini əldə edirlər.

· valideynləri döyüş və ya təcavüz üçün ardıcıl məhdudiyyətlər qoymurlar.

· televizorda, filmlərdə və video oyunlarda çox şiddət görürlər, xüsusən də xasiyyətləri hislərini idarə etməyi çətinləşdirir.

Yaş və bacarıqların döyüşən uşaqlara təsiri

Uşaqların münaqişəni necə idarə etməsi qismən yaşları və bacarıq səviyyələri ilə müəyyən edilir. Məsələn, kiçik uşaqların aqressiv davranması adi haldır. Bu, ümumiyyətlə,böyüdükcə və münaqişənin həllinin daha yaxşı yollarını öyrəndikcə dəyişir.