Uşaqlarda dil və danışıq haqqında 11 sual və cavab

Text Page

Retorya Dil, Danışma və İnkişaf Mərkəzinin qurucusu, Mütəxəssis Dil və Danışma Terapevti Çağdaş Karsan ilə uşaqlarda dil və danışıq terapiyası mövzusunda geniş bir reportajı sizə təqdim edirik.

 

Övladınızın dil inkişafı və danışması ilə bağlı hər hansı bir problem varsa, xahiş edirəm daha gecikməyin, hərəkət edin!

1. Danışıq və dil terapiyası nədir? Kəkələmə, artikulyasiya pozqunluğu, gecikmiş dil, sürətli danışıq kimi bütün dil və nitq pozğunluqları üçün faydalıdır?

Danışıq və dil terapiyası, fərdlərin dil və nitq performansını təsir edən bütün pozğunluqların araşdırılmasıdır. Burada dil və nitq arasında fərq qoymaq lazımdır.

Dil nitqin məzmununu təşkil edən və söyləyəcəyimiz məlumatları özündə cəmləşdirən zehni komponentdir. Danışıq-çatdırılacaq məzmunun fiziki ifadəsidir, yəni bir mühərrik olaraq reallaşma müddətidir.

Kəkələmə, artikulyasiya pozğunluqları və sürətli təhrif olunmuş nitq kimi problemlər bununla əlaqəli olsa da, afazi, spesifik dil pozğunluğu və dil ləngiməsi kimi problemlər dillə əlaqəlidir. Dil və danışıq terapiyası prosesi bütün bu pozğunluqlara müdaxilələri əhatə edir.

2. Loqopediya necə aparılır? Dil və nitq pozğunluqları üçün hansı metod tətbiq olunur?

Danışıq terapiyası, fərdin şikayətlərinin mənşəyini və əhatə dairəsini təyin etməyə yönəlmiş qiymətləndirmə prosesi ilə başlayır. Daha sonra fərd və terapevt bacarıqları üçün ən uyğun müdaxilə vasitəsi seçilərək tətbiq olunur. Hər bir xəstəlik üçün fərqli müdaxilə vasitələri mövcuddur.

3. Bir ana uşağının danışıq və dil terapiyasına getməli olduğunu necə başa düşə bilər?

Uşağının dili və danışıq qabiliyyətinin yaşıdlarından geri olduğunu düşünürsə, vaxt itirmədən terapevtlə məsləhətləşməyiniz faydalı olardı. Bu, nöqtədə nitq və dil terapiyası terapiya prosesinə dərhal başlamamağı seçə bilər.

Özünün qiymətləndirməsi nəticəsində, prosesi izləmək və uşağın dil inkişafını dəstəkləmək üçün ailəyə bəzi faydalı məlumatlar verərək prosesi dolayı yolla idarə etməyi seçə bilər. Bu səbəbdən ana üçün atılacaq ən yaxşı addım şübhə halında bir danışma və dil terapevtinə müraciət etməkdir.

4. Danışıq terapiyası nə qədər vaxt aparır?

Terapiyanın müddəti pozğunluqdan xəstəlik və insandan-insana xeyli dəyişir. Tək bir seansda həll edilə bilən dil və nitq problemləri, eləcə də aylar, hətta illərlə davam edə biləcək danışıq terapiyası prosesləri ola bilər.

5. Danışıq və dil terapiyasının uşağın emosional və sosial dünyası üçün faydaları nələrdir?

İnsanlar mürəkkəb və çoxyönlü olduqda, təəssüf ki, dil və nitq pozğunluqları zamanla fərqli sosial və psixoloji problemlərə yol aça bilər. Heyran olmaq arzusu, mükəmməllik, bir qrupa üzv olmaq arzusu və s. Bir çox insanın motivi dil və nitq pozğunluqlarının özlərindən daha mürəkkəb bir problemə çevrilməsinə yol açır. Bu səbəbdən uşağın duyğu və sosial dünyasının bu problemləri təxirə salmadan həll etməsi və ya qəbul etməsi böyük əhəmiyyətə malikdir.

6. Danışıq terapiyası texnikaları hər dildə və danışıq mərkəzində fərqlidirmi? Danışıq məşqləri və metodları üçün fərqli yanaşmalar / məktəblər varmı?

Xeyr, belə bir fərq yoxdur. Bununla birlikdə daha əvvəl də qeyd etdiyim kimi, terapistin özünə və müştəriyə ən uyğun olan dəlillərə əsaslanan yanaşma tətbiq etməsi mümkündür.

Bənzər problemləri həll etmək üçün,əlbəttə ki, fərqli üsullar mövcuddur və terapevtin vəzifəsi vəziyyət üçün ən uyğun olanı seçməkdir. Bunu edərkən,əlbəttə ki, elmi araşdırma yolu ilə effektiv olduğunu sübut etmiş metodlardan istifadə edilməlidir.

Uşaqlarda hərf deməyin problemii: Artikulyasiya pozqunluğu

7. Prompt texnikası nədir?

Prompt texnikası bir çox dil və nitq problemində istifadə edilə bilən toxunma işarələrinə əsaslanan bir danışma terapiyası texnikadır.

Bu, tələffüz pozğunluğundan qazanılmış dil və xəstəliklərə qədər bir çox sahədə istifadə edilə bilər. Bu texnikanı istifadə etmək üçün PROMT İnstitutunun verdiyi kurslara qatılmaq və sertifikat almaq lazımdır.

8. Tələffüz terapiyası nədir?

Tələffüz terapiyası, nitq səslərinin səhv çıxarılışı üçün edilən işi ifadə edir. Gənc uşaqlardan böyüyə qədər geniş bir dövrdə tətbiq oluna bilər.

9. Danışıq və dil terapiyası uşaqlar üçün neçə yaşındadır?

Danışıq və dil terapiyası tətbiqetmələri üçün aşağı yaş həddi yoxdur. Terapevtin terapiyanı düzgün şəkildə davam etdirə biləcəyi hər yaşdan olan uşaqlarda tətbiq oluna bilər. Gənc uşaqlarda terapevtik hədəflər tez-tez onları oyuna yerləşdirməklə öyrənilir.

10. Evdə danışıq terapiyası tətbiq oluna bilərmi?

Bəli, edilə bilər. Xüsusilə yerimək qabiliyyətini qismən və ya tamamilə itirmiş xəstələrdə terapevtlər evdə danışıq terapiyası tətbiq edirlər.

11. Onlayn danışıq terapiyası haqqında nə düşünürsünüz? Ailələrə tövsiyə edərdinizmi?

Danışıq terapevtlərinin əlçatan olmadığı yerlərdə bu cür terapiyalar davam etdirilə bilər. Düşünürəm ki, bu məsələ bir seçim deyil, bir zərurətdir. Çünki əlçatanlıq mənim üçün hər zaman ən vacib prioritetdir.

Uşaqlarda motor nitqinin pozulması: apraksiya (Fiziki səriştəyə və hərəkət etmək istəyinə baxmayaraq, öyrənilmiş mənalı hərəkətləri həyata keçirmə qabiliyyətini itirməsi kimi görülən bir nevroloji xəstəlikdir.)

12. Öz təcrübənizdən cavab verirsinizsə, danışma terapiyasında iştirak edən uşaqlar və ailələri üçün ən böyük çətinliklər nələrdir? Onlara nə təklif edərdiniz?

Düşünürəm ki, ailələrin problemi qəbul etməsi və həll yolunda birlikdə hərəkət etməsi ciddi bir problemdir. Bəzi ailələr bu cür problemi övladlarına yükləyə bilməyərək vəziyyəti inkar edirlər. Bəziləri razılaşır, ancaq məsuliyyətini yerinə yetirməkdə çətinlik çəkir və həllini yalnız danışma terapevtlərinə verir. Bəziləri bu yolla gedir, amma qısa müddətdən sonra imtina edirlər.

Səbəblər və proseslər əlbətdə çox dəyişkəndir, amma bunlar tez-tez qarşılaşdığım vəziyyətlərdir. Prosesin sonuna qədər səbrlə yeriyən ailələr istədikləri nəticəni böyük ölçüdə əldə edə bilərlər. Uşaqlar üçün bunun məktəb və məktəb tapşırıqlarından çox fərqi yoxdur. Danışıq terapiyasından həzz almadıqları və terapevtlərini sevmədikləri müddətcə istəmədikləri əlavə bir məsuliyyətdir. Bu anda terapevt və ailənin onları motivasiya etmək üçün koordinasiyalı səyləri düşür. Bu səbəbdən ailələrin bu müddətdə məşğul olması çox vacibdir.